Home » Waar Uitverkoop

Waar nu Sale?

De aanbiedingen van vandaag

Geld besparen op mode en kleding is heel eenvoudig. Je kijkt gewoon in onderstaand overzicht waar de sale is begonnen. Via de links kom je direct in de webwinkels op de uitverkooppagina:


Zalando 

ASOS 

Ga direct naar de:

Omoda

Ga direct naar de:

H&M

Ga direct naar de:

C&A

Ga direct naar de:

Bonprix

Ga direct naar de:

The Sting

Ga direct naar de:

Urban Outfitters

Bijenkorf

Ga direct naar de:

Forever 21

Prénatal

Ga direct naar de:

Decathlon 

Lucardi

Ga direct naar de:

Pull & Bear

Ga direct naar de:

Stradivarius

Ga direct naar de:

Oysho

Ga direct naar de:

Douglas

Ga direct naar de:

Van Haren

Ga direct naar de:

Hunkemöller

Ga direct naar de:

Bespaar geld

Shoppen tijdens de uitverkoop is wellicht het slimste wat je kunt doen als je nieuwe kleding of schoenen nodig hebt. Dit komt doordat de prijzen stukken lager liggen tijdens de uitverkoop. Iedereen kent wel de blogverhalen waarbij slimme kopers voor slechts enkele honderden euro's een compleet nieuwe garderobe bijeen shoppen.

Soorten uitverkoop

In Nederland zijn er diverse bekende uitverkoopperiodes, denk maar aan de zomersale, mid season sales (voorjaar en najaar) en de wintersale. Het hele jaar door mogen uitverkoopacties worden gehouden, maar de pieken liggen wel rond de zojuist genoemde periodes. Overigens is er online wel extra veel keuze, want steeds meer webshops hebben een permanente salepagina gemaakt waar het 365 dagen per jaar uitverkoop is.

Korting

Er is geen vaststaand kortingspercentage tijdens de uitverkoop. Zodra een artikel in de uitverkoop gaat zal er eerst voorzichtig worden gestart en bijvoorbeeld 15 tot 25% korting worden geboden. Hoe langer het vervolgens duurt totdat het mode item wordt verkocht, hoe groter de kortingen. Uiteindelijk kan de korting zelfs eindigen rond de 80%. Wie online shopt tijdens de sale kan zelf bepalen hoeveel korting hij of zij wenst. In de bovenstaande webshops kan je vaak eenvoudig het kortingspercentage kiezen, bijvoorbeeld door alleen de artikelen te tonen boven de 40 of 60%. Ook is het meestal mogelijk om de artikelen op volgorde te zetten qua kortingspercentage. Op die manier kan je direct kiezen uit de sterkst afgeprijsde items. 

Waarom uitverkoop?

Misschien vraag je jezelf af waarom al die winkelketens en webshops zoveel korting weggeven. Dat kost die (web)winkel toch gewoon heel erg veel geld? Enerzijds klopt dat inderdaad, want korting op een mode item betekent minder omzet op dat ene product. Maar doordat er meer klanten de winkels bezoeken kan de totale omzet toch stijgen. En daar komt nog eens bij dat de meeste producten die in de uitverkoop gaan plaats moeten maken voor de nieuwe collectie. Het is voor winkels te duur om niet verkochte producten een jaar lang op te slaan waardoor een snelle verkoop gewenst is. Daar komt nog eens bij dat de mode volgend jaar waarschijnlijk weer veel anders is waardoor de kleding en schoenen een jaar later misschien wel niet eens meer verkocht kunnen worden.